А Н К Е Т А

Ще внесе ли Здравната карта по-голям ред в системата?

Да, защото най-сетне ще има ясни правила.
 Не, ще пострадат малките лечебни заведения.
 Трудно ми е да прогнозирам.

BGtop

Учени откриха потенциално ново, по-бързо лечение на депресия

12.05.2017 / 16:05 - Здравен навигатор

За момента методът е изпробван единствено с мишки.

Учени откриха потенциално ново, по-бързо лечение на депресияУчени от Медицинския институт към Калифорнийския университет в Сан Диего откриха потенциално ново, по-бързо лечение на депресия, предаде ЮПИ. Стандартното лечение на депресия включва употреба на антидепресанти, които обаче нямат незабавен ефект. Някои пациенти прибягват до употреба на няколко вида антидепресанти, за да се получи желаният ефект.

Новото изследване установило, че потискането на ензима GLO1 при мишки, облекчило симптомите на депресия и въздействало значително по-бързо от едно от лекарствата. Ензимът GLO1 обикновено отстранява страничния продукт при генерирането на енергия от клетките. Оказало се, че потискането на ензима увеличава активността на някои неврони в мозъка и това има благотворен ефект.

Учените тествали редица антидепресанти и сравнили реакциите у мишки, които не били лекувани, с тези у гризачи, които били лекувани чрез потискане на GLO1, и с онези у мишки, които били лекувани с медикамент. Резултатите показали, че потискането на GLO1 намалило подобните на депресия симптоми за 5 дни, а лекарството – за 14 дни. Методът все пак е изпробван единствено с мишки и ще минат години, преди да бъде тестван с хора, но учените увериха, че GLO1 предоставя мишена за разработване на нови терапии. Резултатите от изследването са публикувани в Molecular Psychiatry, уточнява БТА.

още от Новини от деня
още от Психология и Психиатрия

За да продължите да четете ЗДРАВЕН НАВИГАТОР е необходимо да декларирате, че сте медицинско лице.