Обновената идентичност отразява трансформацията в компания, ориентирана към научни открития и нови технологии.
Merck, водеща компания в областта на науката и технологиите, обяви цялостна смяна на визуалната си идентичност. Фундаменталното преразглеждане на визуалния облик, както и представянето на ново лого, са в унисон с трансформацията на Merck в научна и технологична компания от световен ранг. В същото време, бранд-структурата на компанията на ниво отделни бизнес направления, бе значително опростена. Извън САЩ и Канада, компанията ще управлява бизнеса си под общото име Merck.
Карл Лудвиг Клей
"Merck се промени из основи през последните 10 години“, подчерта Карл Лудвиг Клей, председател на борда на директорите и главен изпълнителен директор на компанията. "Развихме бизнеса си и от класически доставчик на фармацевтични продукти и химикали се превърнахме във високо-технологична компания от световно ниво. С нашата уникална комбинация от три основни бизнес направления - високоспециализираните биофармацевтични продукти, суровини и материали за приложни науки и производства, днес ние можем да предложим цялостни решения в подкрепа на водещи направления като здравето и дигитализацията. Пълното преразглеждане на нашата бранд идентичност е продиктувано от желанието ни да представим тази нова посока директно на нашите клиенти, партньори и кандидати за работа. Искаме да ни разпознават и да останем видими като Merck в цял свят, за да подсилим нашето добре известно име. Поради това съвсем съзнателно искаме да отстраним всички остарели детайли и да се фокусираме върху съвременен и атрактивен имидж".
Инвестицията в марката Merck е част от стратегическата трансформация и програма за развитие "Fit for 2018“. Тя се фокусира върху иновативните, движени от технологични проучвания дейности, както и върху модернизация, обновяване и разширяване на Централата на Merck в Дармщат, Германия. Това предполага и по-самоуверен и ясен начин на комуникация на фирмените послания, които да отразяват характера на Merck и да имат връзка към гордия факт, че Merck е компания с близо 350-годишна история и култура, винаги вдъхновявана от научно любопитство и страст към изследователската дейност.
С представяне на новия дизайн на бранда, преди това независимите суб-брандове Merck Serono и Merck Millipore, ще бъдат премахнати. В бъдеще, Merck Serono ще се представя като биофармацевтично бизнес направление на Merck, а Merck Millipore като Life Science бизнес направление на Merck. "След двете големи придобивания, чрез суб-брандовете Merck Serono и Merck Millipore имахме за цел да постигнем здрава спойка между съществуващите и придобитите дейности и да ги утвърдим на пазара. Успешно го направихме. Затова сега се връщаме към марката, под която сме известни вече близо 350 години“, добавя Клей.
Merck държи правата върху името и марката Merck в световен мащаб. Единствените изключения са САЩ и Канада. Компанията ще продължи да развива дейността си в тези две държави под името EMD Serono (EMD е съкращение от “Emanuel Merck Darmstadt") за биофармацевтичното направление, под името EMD Performance Materials за направлението за високотехнологични материали и като EMD Millipore за Life Science бизнеса, докато не бъде официално обявено планираното придобиване на Sigma-Aldrich.
Визуалният облик на Merck е изцяло обновен. Основава се на концепцията за научна и технологична компания с ярко присъствие и е вдъхновен от разноцветните и многофасетни форми, видени през микроскоп. Новият дизайн на Merck използва изразителни цветове и форми с научен акцент и възприятие. Те са отразени и от новото фирмено лого. В сравнение със старото лого, новото прави смела крачка напред - формата му е много по-опростена и може да се използва в различни цветове.
"Задълбочен анализ на редица външни и вътрешни фактори показа, че трябва да одухотворим начина на представяне на нашия бранд в много голяма степен, за да бъдем възприемани като ярка технологична компания на пазара и от нашите кандидати за работа“, каза Уолтър Хюбер, Директор по комуникациите на компанията.
Като допълнение, новият корпоративен дизайн има за цел и да осигури неоспорима визуална връзка с бизнеса на Merck в САЩ и Канада. Поради тази причина компанията въвежда и друг впечатляващ, многоцветен елемент под формата на буквата "М" като добавка към логото. Този елемент има за цел да удостовери принадлежността на тези бизнес дейности и продукти към групата на Merck, независимо от имената на компаниите или региона, в който оперират.
В усилията да подсили позицията на бранда си, Merck беше подкрепена от FutureBrand, водеща компания в областта на управлението на бранда, която консултира Bentley и Nespresso, наред с други успешни компании, и която води рекламната кампания на Олимпийските игри в Лондон, 2012.

Този сайт използва бисквитки (cookies)
Прочети повече