Enterococcus gallinarum може да бъде повлияна с антибиотик или ваксина, твърдят от Йейлския университет.

Бактерии, открити в тънките черва на мишки и хора могат да преминат в други органи и да предизвикат автоимунен отговор, според ново изследване на Йейл. Изследователите откриват също, че автоимунната реакция може да бъде потисната с антибиотик или специална ваксина.
Констатациите от изследването, публикувано в Science, показват обещаващи нови методи за лечението на хронични автоимунни заболявания, включително системен лупус и автоимунни чернодробни болести, твърдят учените.
Чревните бактерии са свързвани с широка гама заболявания, включително автоимунни, характеризиращи се с атака на имунната система върху здрави тъкани. За да изясни тази връзка, екип учени от Йейл се фокусират върху Enterococcus gallinarum, бактерия, която са установили, че спонтанно може да се „мести” извън червата в лимфните възли, черния дроб и далака.
В модели на генетично чувствителни мишки, изследователите наблюдават, че в тъканите извън червата, E. Gallinarum инициира производството на автоантитела и възпаление – запазената марка на автоимунния отговор. Те потвърждават същия механизъм на възпаление в култивирани чернодробни клетки на здрави хора, какъвто е и в черния дроб на пациенти с автоимунно заболяване.
Чрез последващи експерименти, екипът изследователи открива, че могат да потиснат мишия автоимунит с антибиотик или ваксина, насочена срещу E. Gallinarum. И с двата подхода учените успяват да потиснат растежа на бактерията в тъканите и да намалят ефектите й върху имунната система.

„Когато блокирахме пътя, водещ до възпалителен процес, ние успяхме да реверсираме ефекта на този микроорганизъм върху автоимунитета,” казва главният автор на изследването д-р Мартин Крегел (Martin Kriege - на снимкатаl).
„Ваксината срещу E. Gallinarum беше един специфичен подход, доколкото ваксинирането срещу други изследвани от нас бактерии, не предотврати смъртността и автоимунитета,” отбелязва той. Ваксините се поставят в мускула, за да се избегне поразяването на други чревни бактерии.
Докато д-р Крегел и неговите колеги планират бъдещи изследвания върху E. Gallinarum и нейните механизми, анализът на данните, според тях, са от значение за терапията при системния лупус и автоимунните чернодробни болести.
„Лечението с антибиотик и други методи, като ваксина, са надеждни начини да се подобри живота на пациенти с автоимунни заболявания,” казва той.