Това заяви националният омбудсман Мая Манолова.

„Аз като омбудсман, който защитава правата на гражданите в здравеопазването, всъщност не виждам никаква заявка за промени именно в частта отношения лекар – пациент, по отношение на лимитите, на цените на клиничните пътеки, на медицинските стандарти, на нивата на компетентност, различна политика по отношение на лекарствата. Единственото, което се предлага, е реформа в приходната част“. Това заяви пред Нова телевизия националният омбудсман Мая Манолова във връзка с обявените промени в здравноосигурителния модел.

Тя неколкократно подчерта, че всъщност документ, който да указва какви точно са намеренията за промени, няма, но все пак коментира, че един от известните към момента варианти „да се съберат повече пари отново за сметка на гражданите, през застрахователите“, й прилича на „Гражданска отговорност“, само че в здравното застраховане.

„Само че при „Гражданската отговорност“ гражданинът знае какво ще получи срещу своята застраховка. Но тук, срещу тази застраховка не е ясно какво ще получи гражданинът, какво ще се промени в предоставянето на медицинските услуги“, посочи Манолова.

Тя отбеляза още, че не е чула нито един от участниците в разговорите досега да подкрепя реформата. „Нито Лекарският съюз, който е против отмяната на договорното начало, нито даже застрахователите, които на първо четене изглеждат единствените, които биха спечелили от подобни правила“, посочи омбудсманът и предположи, че или предложенията не са съгласувани със заинтересованите, или няма отговор на множеството въпроси, които те повдигат.

„Единственото решение е чрез промяна в контрола. Така че преди да каже и дума за реформа, министърът трябва да обясни как ще се осъществява контрол, как ще включи пациентите в контрола“, категорична беше Манолова.

Този сайт използва бисквитки (cookies)
Прочети повече