На 22 октомври бе отбелязан напредъкът на проекта на Национална пациентска организация (НПО) за горещата телефонна линия 0800 14 515 за консултации на хронично болни пациенти в условията на COVID-19.

По време на събитието, при спазване на всички противоепидемични мерки, бяха раздадени благодарствени плакети на лекари и пациентски консултанти, предоставяли навременна информация на горещата линия, както и на партньорите, спомогнали за осъществяването на тази кампания.

„Пандемията от COVID-19 ни накара да обърнем повече внимание на себе си и здравето ни. Големият брой обаждания, който получихме на горещата телефонна линия, е доказателство, че много хора се нуждаят от допълнителна консултация с медицински специалисти, за да получат необходимата информация за здравето си. В процеса на работа разбрахме, че пациентите нямат диалог с лекуващите си лекари и търсят информация за заболяването си, която е трябвало да са получили още преди пандемията. Радостни сме, че благодарение на горещата линия успяхме да предоставим информацията и помощта, от която консултираните пациенти имаха нужда“, заяви Виктор Паскалев, зам.-председател на Национална пациентска организация.

Телефонните консултации бяха безплатни, като от април до септември, включително, пациенти с хронични заболявания имаха възможност да получат съвети от водещи специалисти в областта на ендокринологията, кардиологията, онкологията, неврологията, инфекциозните болести и психологическата подкрепа. Чрез линията НПО гарантира достъпа до здравна информация и навременно информиране на хората с хронични заболявания в условията на COVID-19, без да отменя консултацията с техния лекуващ лекар.

За целия период на горещата линия са консултирани 3214 хронично болни пациенти, като най-много са били обажданията на пациенти, имащи нужда от консултация с кардиолог – 30,9 %, следвани от тези с ендокринолог – 22,87%, с невролог – 15,56%, с онколог – 12,07%, с инфекционист – 9,95% и с психолог – 8,65% от всички обаждания.

„По време на пандемия, хората имат нужда да поговорят не само за физическото си състояние, но и за психическото си такова. На горещата телефонна линия с мен се свързаха много възрастни и самотно живеещи хора, които в условията на изолация имаха нуждата да поговорят с някого и в лицето на телефонната линия те откриваха другар”, сподели Милена Маринова, психолог, консултирал на горещата телефонна линия на НПО.

Информационната гореща телефонна линия е създадена от Национална пациентска организация и е първият етап на дългосрочната кампания на Националната пациентска организация в подкрепа на хората с хронични заболявания. Правни експерти, пациентски организации и научни дружества продължават да работят по мерки, които във възможно най-кратки срокове да гарантират достъпа до дистанционни здравни грижи за заболяванията, за които това е възможно, и да улеснят въвеждането на дигитализацията в здравеопазването.

Националната пациентска организация поддържа информационния сайт www.covid.npo.bg, където всекидневно се публикува актуална и достоверна информация относно разпространението на COVID-19 и необходимите мерки за предпазване от инфекцията.

Този сайт използва бисквитки (cookies)
Прочети повече